Міфи про чай матча

Мифы про чай матча

У будь-якої популярності є зворотний бік – знецінення. Коли отримуєш популярність, навколо твоєї персони обов’язково плодяться міфи, знецінюючи все, на чому вона ґрунтується. Іноді, звичайно, вони народжуються виключно від незнання або вузькості мислення – «я про це не знаю, а значить, це неможливо». Але частіше – від бажання знецінити. Втім, будь-який міф, незалежно від причини появи, буде чинити негативний вплив на репутацію хоч людини, хоч чаю. Чому? Він викривляє правду, а значить, повинен бути знищений. Цим ми з вами сьогодні і займаємося – будемо розвінчувати матча-міфи.

Міф 1. Китайський матча – поганої якості

Коріння цього міфу не цілком зрозумілі. Значить, китайці здатні вирощувати тонни чаю щорічно і виробляти млинці пуеру, що продаються за 10000$, але зробити хороший матча – вище від їхніх сил. Дивна логіка, погодьтеся?

Китайський матча – такий же чай, як і всі інші сорти, вирощені в цій країні. А кінцева якість залежить тільки від виробника – органічне землеробство дозволяє отримати напій кращої якості, а механізація виробництва погіршує його.

Але в Китаї немає такої вкоріненої матча культури, як в Японії, тому попит тут менший. І вкладаються в виробництво менше – механізуються процеси, не заморочуються з тривалим затінюванням, збирають листя з усього куща, а не тільки наймолодше. Словом, роблять хороший китайський зелений чай, який після перетворять на пудру. Так що недоліки в ньому можна угледіти, тільки якщо порівнювати з японськими сортами церемоніальної якості. Але навіщо? У китайського матча – своє призначення, у японського – своє. Заперечувати китайський матча – все одно, що заперечувати всі неколекційні вина. Мовляв, право на життя має тільки складний і дорогий вінтаж. Але ж це неправда!

Міф 2. Вартість матча – маркетинговий хід

Міф звучить так, немов маркетинг – це щось погане. Проте, без маркетингу ми з вами просто ніколи б не дізналися про матча. Хіба тільки під час поїздки в Японію. Має значення те, до чого закликає маркетинг конкретного продукту – до жадібності і заздрості, або до бажання подбати про своє фізичне та ментальне здоров’я. У випадку з чаєм має місце друге, а значить, і пов’язані з ним маркетингові рішення не токсичні.

А щодо ціни, то давайте на хвилину уявимо себе на місці японського фермера, який вирощує церемоніальний сорт. У нього відмінна плантація, на якій працювали ще його батько, дід і прадід. Ніколи за цей час чайні дерева не обприскували токсичними речовинами. Всі процеси там відбуваються вручну: люди самі натягують тенти над деревами, з раннього ранку встають, щоб вручну зібрати наймолодші листочки. Цим людям не можна забувати платити, інакше підуть до конкурента.

Потім зібране листя потрібно швидко висушити, очистити від перемичок і черешків, а після змолоти на кам’яних жорнах. Так робили ще ваші предки (врахуйте ще, що жорна дорогі і зроблені на замовлення) – щоб отримати кілограм пудри, потрібно витратити 3-4 години. Швидкість у вашій справі важлива, адже найсвіжіший чай розкуповують найшвидше. Сподіваємося, ви досить вжилися в роль японського чайного фермера. Ну і як, хочеться вам продати свій чай за 3 копійки?

Так, ви купуєте матча не прямо з рук фермера, а у продавця-посередника. Але знайти такого фермера, закупити чай, швидко його доставити, розфасувати, прорекламувати – це теж складна і витратна робота. Однак не посередницька націнка робить матча таким дорогим – він від початку дорогий. Не хочете платити посереднику? Ви завжди можете особисто злітати в Японію, щоб купити у фермера його відмінний чай!

Міф 3. Весь матча – однаковий

Міф від творців «Все шампуні розливаються з однієї бочки», який спростовується елементарно – купуванням 2-3 тестових зразків. Їх навіть пробувати не обов’язково – достатньо подивитися на колір. Церемоніальний сорт – швидше насичено-салатовий, преміальний – темніший, глибший, матча кулінарної якості – слабо-зелений. Як, скажіть, підробити колір чаю, якщо він однаковий?

Елементарних знань ботаніки вистачить, що розуміти некоректність такого твердження. Навіть матча однакового рівня якості, вироблений в різні роки, не може бути ідентичним. На властивості чайного листя впливає кількість опадів і сонячних днів, мінеральний склад ґрунту, напрямок вітру, навіть час збору. Про яку ідентичності може йти мова?

Якщо вам зустрічалися інші матча-міфи, напишіть про них в коментарях, а ми обов’язково зруйнуємо їх в наступних статтях в ім’я логіки і здорового глузду!

Вгору^

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.